Muzikál Iago je v plném proudu příprav i pro kostýmového výtvarníka Romana Šolce, který obléká mužské herecké osazenstvo. A není to rozhodně žádná brnkačka. Výběr vhodných látek a nejrůznějších doplňků, stovky hodin šití, desítky kostýmových zkoušek. Roman Šolc se svým dlouholetým týmem musí vytvořit pro všechny role a jejich jednotlivé alternace téměř 150 pánských kostýmů, aby 21. září byla premiéra v Divadle Hybernia v plném lesku.
Janek Ledecký pojal tentokrát Shakespearovské drama moderně, a tak se bude tento klasický příběh o lásce a zradě odehrávat v současnosti. Mohlo by se zdát, že moderní podoba muzikálu je pro kostýmového výtvarníka výhodou, ale zcela jednoduché to prý není: „Vytváříme repliky některých uniforem a snažíme se při tvorbě navodit atmosféru odpovídající vojenskému prostředí. Udržet celý koncept muzikálu v čisté lince vojenských uniforem tak, aby to působilo věrohodně, je vlastně složité,“ přibližuje Roman Šolc, jak vypadají zákulisní přípravy muzikálu Iago z pohledu kostýmového výtvarníka, kde i velkým pomocníkem ve vybavení všech postav jsou pánské obleky Bandi.
Milan Peroutka, který ztvární postavu Cassia, si myslí, že moderní zpracování může lépe přiblížit tvorbu jednoho z nejvýznamnějších světových dramatiků mladému publiku: „Shakespeare nikdy nezklame a je celkem jedno, do jaké doby je zasazen, protože lidské vlastnosti a jejich zhoubné podoby budou vždy aktuální. Osobně si myslím, že se díky moderní podobě může lépe představit i mladšímu publiku, a to je jedině dobře.“
S kostýmy je Milan Peroutka také velmi spokojen. Není přitom důležitá jen jejich podoba, která musí diváka přenést do odpovídající tematické atmosféry. Obleky musí svým nositelům perfektně padnout, měly by být pohodlné a zároveň je potřeba vzít v potaz také jednoduchost při oblékání. S Romanem Šolcem, který se za svou téměř osmnáctiletou kariéru v navrhování kostýmů vypracoval mezi nejvyhledávanější české kostýmové výtvarníky, spolupracovali už na několika projektech. Od začátku tak Milan věděl, že výsledek bude stát za to: „V Iagu budu za vojáka i elegána ve fraku na míru. A dobře padnoucích obleků není nikdy dost. Cassio je Belgičan z dobrých poměrů a jeho kostýmy by tak měly být hezké i pro divákovo oko. Často jde i o kousky, které bych mohl mít ke slavnostním příležitostem ve své skříni. Třeba mi pak nějaký oblek i nechají J,“ komentuje šibalsky.
K módě má Milan Peroutka pozitivní vztah i v soukromém životě: „Módu mám vlastně rád, je to pro mě takový sofistikovanější karneval pro dospělé. Často je vše vypovídající vizitkou nositele. I proto si nechávám poradit od profíků. Stává se mi, že si nějaký kousek oblíbím a nosil bych ho pořád. Takže jak já říkám, hlavně abych nenosil všude stejné triko,“ směje se a dodává, že ale nepatří mezi ty, kteří by si v nakupování oblečení nějak extra libovali: „Mám rád zajít na jedno místo a nabrat si všechno, co mě nějakým způsobem baví. Hotovo za dvacet.“ Na co si však sympatický mladík potrpí, je čisté a voňavé oblečení: „Nemyslím si, že je móda otázkou peněz, já si třeba na luxus nepotrpím. Velký nápis té které značky na hrudi pro mě z trika hezčí kousek neudělá. Podceňovaná je ale podle mě čistota oblečení a obuvi. Miluju vůni čerstvě vypraného prádla, tak do pračky dávám dvakrát víc aviváže J.“
David Gránský, který bude alternovat s Milanem Peroutkou, si také spolupráci s kostýmovou produkcí Romana Šolce pochvaluje: „Kostýmy jsou krásné a zároveň pohodlné, dobře se v nich pohybuje. To je pro Romana typické.“ Pro svou pracovní zaneprázdněnost nemá David příliš kapacity vymýšlet, co si kam vezme na sebe. Kdo by si myslel, že mu třeba s výběrem oblečení pomáhá jeho přítelkyně Nikola, plete se. „S Nikolou oblečení nenakupuju. Obléká mě můj kamarád Dušan Chrástek a ukázal se jako dobrá volba. Všem se jeho výběr líbí, i mé přítelkyni, takže jsem v pohodě. Kamkoliv jdu, vím, že mi vybere to, v čem se budu cítit a vypadat dobře,“ říká na adresu předního českého stylisty talentovaný David Gránský.
Foto:: Muzikál Iago